Monument Valley en de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van PloegennaarAmerika2015 - WaarBenJij.nu Monument Valley en de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van PloegennaarAmerika2015 - WaarBenJij.nu

Monument Valley en de Grand Canyon

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Het is alweer even geleden. We hebben één nachtje geslapen in Kayenta om de volgende dag te paard Monument Valley te bezoeken. Wat is het daar mooi en wat gaaf om dat te paard te doen. We moesten vroeg op maar het was de moeite waard. Je komt echt in een filmset van de western films terecht. De gids woont daar zijn leven lang al. Na het paardrijden hebben we ontbeten op het terras met uitzicht over de vallei. Op weg daar naar toe kwamen we nog een man tegen met een grote pot waar een tarantula in zat, had ie net gevangen, wat zijn die beesten groot, brrrr.

Op weg naar de Grand Canyon kwamen we in een stortbui terecht, van afstand hadden we het al zien flitsen, en het scheen spectaculair geweest te zijn.
Toen we het park inreden was het alweer droog, en het rook er heerlijk.
Wat is het weer mooi hier, echt weer een ander landschap en wat een dieptes, ik heb geen hoogtevrees maar ik krijg er wel de rillingen van als de mannen maar iets te ver richting de rand gaan. We maken Veel foto's maar het gevoel van blijdschap dat je daar staat is niet vast te leggen. We hebben ook de zon onder zien gaan, erg mooi ook. Op de terug weg naar onze Lodge zagen we en heel groot hert met een enorm gewei op zijn hoofd, en hij liep niet eens weg, echt bijzonder
Vandaag gaan we en hike doen langs de rim. We wandelen dan langs de rand van de Canyon met mooie uitzichten.

Het lijkt Daan wel leuk om hier te zijn met de Crazybunch.
Wij gaan de jongens wakker maken want ze wilden wel een beetje uitslapen, na een paar dagen erg vroeg op, en gaan op weg voor de hike

• 11 Augustus 2015 - 11:44

Jacqueline Ploeg:

Weer een mooi verhaal over een prachtige omgeving. De filmpjes op Facebook waren ook erg leuk, net of je er zelf bij was. Toch gek dat het bericht van die tarantula me het meeste bij blijft. Fijn dat ik er GEEN foto van gezien heb (moet zo nog slapen :)) Tot het volgende bericht x