Yosemite - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van PloegennaarAmerika2015 - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van PloegennaarAmerika2015 - WaarBenJij.nu

Yosemite

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Zo, jullie hebben lang niet gehoord van ons. We hadden slecht WIFI bereik en ik had het snel opgegeven. Ook wel lekker hoor.
Maar goed de auto ophalen was ook een belevenis. We mochten er zelf eentje uitkiezen, de sleutels lagen op het dashboard. Nou daar gingen de mannen dan. Het heeft even geduurd maar dan rij je wel in een witte Jeep Patriot.

Aangekomen in Yosemite, het leek en beetje op een campgrond a la dit dancing en dan bedoel niet de tenten maar de eetzaal. Groot en er was een soort gaarkeuken waar je je eten kon uitkiezen. Was geen top eten maar je moet toch iets eten en de borden gingen gewoon leeg. Daan en ik delen bijna alles, de porties zijn wel erg groot.

Volgende de dag gingen we met de shuttlebus naar de voet van El Captain vanwaar we terug gingen hiken naar Curry Village. Mooie wandeling met mooie uitzichten en onderweg hebben we reeën gezien en ook gewone eenden in een meer. Daar gingen we even afkoelen want het is warm. Terug in Curry Village bedachten Luuk en Arjan dat ze nog wel een hike wilden maken maar Daan en ik niet meer. Dus de mannen zijn samen op pad geweest. Van 15 uur tot 20 uur zijn ze onderweg geweest maar het is de moeite waard geweest.
Na een pizza en wat drinken was het heerlijk slapen.
Op het park staan opbergboxen waar je je voedsel en toiletspullen in moet opbergen anders komen de beren erop af, je mag ook niets van dat alles in de auto laten want die breken ze open.

Vandaag weer koffers inpakken en op naar Mammoth Lake. Maar eerst de weg omhoog naar Glacier Piont. Wat een adembenemend uitzicht heb je daar, je raakt er niet van uitgekeken. Erg mooi. Ook de route naar Mammoth Lake was mooi, je komt steeds weer in een nieuw landschap terecht.
We hebben geluncht bij mono lake en nu slapen we één nacht in de Mammoth In.
Voor de wintersporters onder ons, wij denken dat je hier wel leuk kunt skieen.

• 03 Augustus 2015 - 06:41

Saskya:

Klinkt allemaal weer goed. Ja erg mooi daar de natuur, zien de foto's straks met belangstelling tegemoet . Je hebt er toch wel eentje met een beer hé

• 03 Augustus 2015 - 10:22

Hans:

Fijn dat jullie zo genieten.

• 03 Augustus 2015 - 10:43

Miranda:

Klinkt goed! Have fun! X

• 03 Augustus 2015 - 13:31

Naf :

Wat een hike hebben die mannen nog gemaakt! Maar inderdaad zal het de moeite waard zijn geweest. Elk uitzicht is er om te smullen. Naar Tioga Pass is ook een schitterende route hè. Nu heel even bijkomen en weer doorrrr